Mádi gasztrotúra a Vince-napi hétvégén

Kulináris felfedezés Mádon: Gasztrotúra a Vince-napi hétvégén – Vendégszerkesztőnk, Kiss Márton írása.

Kiss Márton – A Vinum Voyage alapítója

A Mádon eltöltött Vince-napi hétvége egy felejthetetlen gasztrotúrát kínált, mely során a Kiss-Henézi Guesthouse nyújtott szállást számunkra. A hétvége tele volt kulináris élvezetekkel és boros kalandokkal, melyek között szerepeltek a bőséges reggelik, a palack keresés a Szent Tamás-dűlőben, a pincelátogatás a Holdvölgy Pincében, az exkluzív aszú kóstoló az Édes Mádkámban, valamint a Gasztrokakas által készített ínyenc vacsora. A sűrű programba még két interjú forgatása is befért Ifj. Szepsy Istvánnal. A cikk részletesen bevezet benneteket Mád varázslatos világába és elmeséli az élményeket, melyeket a helyi gasztronómia és borok világában éltünk át.

Érkezés Mádra: A Kiss-Henézi Guesthouse bűvöletében

A Mádon eltöltött Vince-napi hétvége egy különleges utazás volt a gasztronómia és a borok világába. A hétvége péntek este kezdődött, amikor megérkeztünk a csodálatos mádi kisvárosba, és elfoglaltuk szállásunkat a hangulatos Kiss-Henézi Guesthouse-ban. Érkezésünk után pár másodperccel már a kezünkben volt az üdvözlő italként felszolgált Demetervin Pincészet furmint pezsgője, ezzel hangolódtunk a családias vacsorára, amivel szállásadóink vártak. A vendégház már az első pillanattól fogva magával ragadott vidéki bájával és vendégszeretetével. Egyik kedvenc részletünk a gyönyörűen felújított vendégházban, ahogy a majdnem 200 éves épület eredeti, nyers fal- és gerendaszerkezete találkozik a családias hangulatú és modern kialakítású térrel.

Szombat délelőtt: reggeli és Vince-napi programok mádon

Szombat reggel egy bőséges kontinentális reggelivel indítottuk a napot. A Kiss-Henézi Guesthouse a konyhaművészet remekeit kínálta, beleértve a helyben készült juhtúrós puliszkát, a friss felvágottakat és a jobbnál-jobb falatokat. A reggeli a hagyományos és a modern konyha tökéletes keverékét nyújtotta, felkészítve minket az előttünk álló nap felfedezésére.

A hétvége egyik középpontjában a mádi Vince-napi programok álltak, amelyek Mád gazdag kulturális és gasztronómiai örökségét ünnepelték. A palack keresés a Szent Tamás-dűlőben és a szőlővesszőáldás egyedülálló és hagyományos rendezvények voltak, melyek mélyebb betekintést engedtek a helyi szokásokba és hagyományokba.

Holdvölgy Pince: különleges pincelátogatás és borkóstolás

A szombati nap a Holdvölgy Pince látogatásával folytatódott, ahol elénk tárult Mád legkiterjedtebb pincerendszere. Ez a pince nemcsak a borok tárolásának helye, hanem egy időutazás is volt. A túrán olyan termeken is lehetőségünk volt átsétálni ahol II. Rákóczi Ferenc korabeli nemesek és családjaik gyűltek össze vacsorákra és mulatságokra. Hihetetlen élmény volt ekkora múlttal rendelkező térben sétálni. A borkóstolással egybekötött pincelátogatáson egy kincskereső térkép segítségével kellett rátalálnunk a kiterjedt folyosókon elrejtett borokra, amikről kóstolás közben részletes ismertetést kaptunk a túra vezetőjétől. Ennek a játékos elemnek köszönhetően a csapatunkat erősítő gyerekek is jól érezték magukat.

A pince különböző mélységű szinteken helyezkedik el. Legmélyebben fekvő pontja 18 méteren található, azonban az itt jelenlévő klíma nem alkalmas csendes borok tárolására, mert túl hideg van. Amire viszont kifejezetten alkalmas lenne az a palackos pezsgő érlelése, így nem kizárt, hogy számíthatunk erre a jövőben a pincétől. Az itt tett borkóstolás során megismerhettük a pincészet kivételes borait, amelyek Mád terroir-jának minden szegletét megmutatták.

Vinum Voyage interjúk Ifj. Szepsy Istvánnal

Az emlékezetes pincelátogatás után átsétáltunk a Demetervin Pincéhez, ahol részt vettünk Borbély Zsolt könyvbemutatóján, ami a Kárpát-medencei étteremkalauz címet kapta. Ezt követte a hétvége egyik fénypontja, ugyanis Ifj. Szepsy Istvánnal volt lehetőségünk két rövid interjút készíteni. A Mádi Körről és a Szepsy Pincéről készült őszinte és jó hangulatú beszélgetéseink a Vinum Voyage YouTube csatornáján lesznek megtekinthetőek a közeljövőben.

Exkluzív aszúkóstoló: Édes Mádkám Étterem

Az estét az Édes Mádkám Étteremben indítottuk, ahol egy exkluzív aszú kóstolóra voltunk hivatalosak, ugyanis meghívást kaptunk a Mádi Kör pártoló tagjainak rendezett kóstolójára. Itt kizárólag 2017-es évjáratú, 6 puttonyos, dűlőszelektált aszúkat kóstoltunk. A nyolc tételes kóstolóban helyt kaptak Szepsy, Barta, Royal Tokaji, Demetervin, Holdvölgy és Tokaj Classic borok, melyek mindegyike önmagában is kiemelkedő élményt nyújtott, arról nem is beszélve, hogy ilyen szintű és exkluzivitású összehasonlításra talán soha vagy csak nagyon ritkán nyílik lehetőség. Természetesen legtöbb esetben a borokat az adott pince borászai vagy képviselői mutatták be, ami tovább emelte az esemény fényét.

Vacsora a Kiss-Henézi Guesthouse-ban: Gasztrokakas kulináris kaland

Az egyik legkényelmesebb adottsága Mádnak és a Kiss-Henézi Guesthouse-nak, hogy minden sétatávra van egymástól, így az aszú kóstoló után visszasétáltunk a szállásra, miközben átbeszéltük a kóstoló izgalmait. Mivel az aktív nap után meglehetősen megéheztünk külön örültünk, amikor a szállásra érve megláttuk, hogy a Gasztrokakas catering autója már a kertben áll, ebből tudtuk, hogy Lóránt – a Gasztrokakas tulajdonosa – már a konyhában készül a fogadásunkra egy négy fogásos vacsorával.

Egy hihetetlen tiszta húslevessel indítottunk, amit gombás risotto követett. Főételként boeuf bourguignont tálalt Lóránt, zárásként fanyar gyümölcspürével kísért New York sajttortát kaptunk. A Gasztrokakas saját felszereléssel, étkészlettel dolgozik és amit csak lehet saját veteményes-, gyümölcsös kertjéből, és baromfi udvarából használ fel ételei elkészítéséhez. Az este további része is nagyon jó hangulatban telt, beszélgetések, borozgatás és társasozás mellett, mielőtt az élményekkel teli nap után visszavonultunk a szobáinkba.

Búcsú Mádtól

Vasárnap reggel egy újabb kiváló reggelivel búcsúztunk el szállásunktól. Az új emlékek és élmények gazdag tárházával felszerelkezve készültünk az útra Budapest felé.

Ez a hétvége Mádon nemcsak a borok és gasztronómia körül forgott, hanem az egyedülálló kulturális és történelmi értékeket is felfedeztük. A mádi Vince-napi hétvége a helyi közösség és a bor iránti tisztelet szép megnyilvánulása volt, amit mi résztvevők még hosszú ideig emlegetni fogunk.

Ehhez hasonló, és igény szerint testre szabható hétvégi programokat megtalálsz a Vinum Voyage által szervezett gasztrotúrák szolgáltatásban.

Készítette: Kiss Márton. A képek a Vinum Voyage tulajdonát képezik.

Híreinkért és különleges akcióinkért iratkozzon fel hírlevelünkre.